To børn og en hund på stranden

Skal du ud at rejse?

Skal du ud at rejse med dit barn, er der en række ting, du skal huske. F.eks. skal selv en nyfødt baby have sit eget pas. Her får du nogle gode råd, inden I rejser ud i verden.

Rejseforsikring

Skal du ud at rejse med dit barn, er det vigtigt, at du får tegnet en rejseforsikring, som også dækker dit barn. Det er en god ide at høre dit forsikringsselskab om, hvordan alle i familien er dækket.

Børn skal have deres eget pas

Husk at bestille pas til dit barn i god tid, hvis I skal ud at rejse. Dit barn skal være døbt eller navngivet, før du kan lave et pas og rejse til udlandet. Du bestiller passet hos Borgerservice - og skal medbringe din egen legitimation. Har du og din partner fælles forældremyndighed, skal I enten begge møde op eller medbringe en fuldmagt fra den forælder, som ikke er med. Og så skal du huske et pasfoto, der lever op til kravene.

Bliv klogere på bestilling af pas hos Borgerservice

Det blå EU-sygesikringskort

Vær også opmærksom på, at nogle rejseforsikringer kun dækker, hvis du har det blå EU-sygesikringskort med. Hvert familiemedlem skal have et kort - også dit barn. Du kan bestille et til dit barn på borger.dk.

Læs mere om det blå EU-sygesikringskort

Guide til en endnu bedre ferie

Vi har samlet nogle uundværlige ferieråd til dig. De er lige til at gå til og kan spare dig for både penge og bekymringer før, under og efter din rejse.

Få de gode råd

Pige hos læge

Sådan forsikrer du dine børn

Børn er vores kæreste eje. Men hvordan er de egentlig forsikret?

Dreng ved bord

Spar op til dit barn

Vil du spare op til dit barn? Så er der flere ting, du kan gøre.

Par med barnevogn

Mangler du ideer til et navn?

Prøv vores navnemaskine, hvis du har brug for inspiration til et navn.

Mand krammer baby

Gode råd til dig og din baby

Få nogle helt konkrete og brugbare råd om børn og forældrerollen.