Visa dankort

Har du mistet dit kort? Sådan spærrer du det 


I 1994 fik kunder i Lån & Spar for første gang adgang til deres konti fra den personlige computer og programmet PC Bank1 til Windows. Siden da er der heldigvis kommet mange flere selvbetjeningsløsninger til. I denne artikelserie skriver vi om de mest brugte. Vi starter med spær kort.

Har du tabt dit kort, er det blevet stjålet, eller har du mistanke om, at det er blevet misbrugt? Så er det vigtigt, at du hurtigt får det spærret. Heldigvis kan du selv spærre dit kort døgnet rundt i mobilbanken og netbanken, nemt og hurtigt.  

 

Sådan spærrer du dit kort i netbanken og mobilbanken

Spær dit kort i mobilbanken
  • Log på mobilbanken
  • Klik på 'Vis alle' i afsnittet 'Kortoversigt', som ligger under 'Overblik'
  • Vælg det kort, du vil spærre
  • Tryk på linket 'Spær kort'
  • Godkend med din PIN-kode
Spær dit kort i netbanken
  • Log på netbanken
  • Klik på menupunktet 'Kortoversigt', som ligger under 'Konti, kort og betalinger'
  • På 'Kortoversigt' klikker du på det røde ikon oppe i højre hjørne - og vælger 'Spær kort'
  • Vælg det eller de kort, du vil spærre, og klik på 'Spær valgte kort'
  • Underskriv med dit NemID
Spær et kort i Apple Pay eller Google Pay
Du kan spærre kort, som er oprettet på din mobiltelefon (fx. Apple Pay eller Google Pay) - i din netbank, mobilbank eller ved at ringe til vores kundeservice på 3378 2000.

Du kan også selv åbne dit kort igen

Har du spærret dit kort, og finder du det igen, kan du også selv genåbne kortet i netbanken og mobilbanken. Du skal bare være helt sikker på, at ingen andre har haft fat i dit kort, mens det har været væk. 

Kontakt os

Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.