Kvinde med mobil

Kend dit kort

Inden du rejser, er det en god idé at kende beløbsgrænserne på dine kort. Hvor meget kan du betale med dine kort, mens du rejser? Der er stor forskel på, hvor meget du kan hæve med de forskellige kort.

Visa/Dankort

Med et Visa/Dankort kan du hæve udenlandsk valuta svarende til 2.000 kr. om dagen, og på en måned kan du betale for et beløb svarende til maksimalt 25.000 kroner. Grænsen gælder dit samlede forbrug. Det vil sige både de betalinger, du foretager med dit Visa/Dankort i butikker og på restauranter, og de penge, du trækker på kortet i f.eks. hæveautomater og på udenlandske hjemmesider.

Mastercard

Hvor meget du kan hæve på dit Mastercard afhænger af, om du har et almindeligt Mastercard, et Mastercard Guld eller et Mastercard Platin.

Se beløbsgrænserne for de forskellige Mastercards

Mangler du kontanter?

Skal du hæve kontanter i en hæveautomat i udlandet, betaler du 30 kr. i gebyr for Visa/Dankort og 50 kr. for Mastercard. Bemærk, at nogle udenlandske banker kan pålægge et ekstra gebyr. De skal dog oplyse dig om eventuelle gebyrer, når du benytter deres hæveautomater.

Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov