Betaling i taxa

Fire apps til din ferieøkonomi

Når man slapper af på ferien, er økonomi ofte det sidste, man orker at bekymre sig om. Derfor vi har samlet fire apps, som gøre det lidt lettere at holde styr på din økonomi, når du er ude at rejse.

1. Mobilbank: Hold øje med din konto

Trak tjeneren det rigtige beløb i går? Hvor mange penge står der på din konto? Mange af de funktioner, du allerede kender, kan være nyttige på din ferie. Med mobilbanken i lommen kan du nemt og hurtigt holde styr på din økonomi både på storbyferien og charterrejsen.

Ung kvinde med mobil

Mobilbank giver dig overblik

Med mobilbanken kan du klare de fleste af dine banksager uanset tid og sted. På din rejse kan du bl.a.:

• Tjekke din saldo og følge med i dit forbrug på rejsen
  • Overføre penge til dig selv og andre
  • Omregne valuta
  • Spærre dit kort, hvis du mister det

2. MobilePay: Del regningen

Rejser i flere sammen? Så kan det være svært at holde styr på, hvem der har lagt ud for hvad. Især hvis I venter med at gøre regnskabet op, til I er hjemme igen. Med MobilePay kan I klare det med det samme. MobilePay virker nemlig også i udlandet, når bare du sender pengene til danske brugere af MobilePay.

Læs mere om MobilePay

3. Apple Pay: Lad kortet blive hjemme

Med Apple Pay slipper du får at holde styr på et plastikkort, når du er ude at rejse. I stedet kan du betale med din telefon, som du alligevel har med dig. Du skal blot have en iPhone 6 eller nyere med den seneste IOS-opdatering.

Sådan får du Apple Pay

4. NemID: Kom hurtigt på netbanken

Det er ærgerligt at bruge tid på rejsen på at rode med NemID-koder og papkort. Det slipper du for med NemID nøgleapp’en. Der kan du tjekke din netbank, e-boks eller sundhed.dk uanset hvor du er. Med NemID nøgleapp’en behøver du bare at swipe en enkelt gang.

Download NemID nøgleapp