Grønne planter

Bæredygtighed er også en god investering

I Lån & Spar tror vi på, at bæredygtighed er en god investering. Vi sætter en ære i at tage hensyn til miljø, klima og menneskerettigheder. Her kan du læse vores områdedirektør, Niels H. Antonsen, fortælle om, hvordan vi arbejder med ansvarlige og bæredygtige investeringer for vores kunder.

Af Niels H. Antonsen, områdedirektør i Lån & Spar

I Lån & Spar er ansvarlighed en del af vores DNA. Du kan derfor være sikker på, at du investerer i virksomheder, der tager hensyn til miljø, klima, menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder og anti-korruption, når du sætter dine penge i en af vores investeringsfonde.

Når vi sammensætter dine investeringer, vurderer vi altid de enkelte virksomheders bæredygtighed i forhold til den branche, de arbejder inden for. Og vi vælger virksomheder fra, som ikke arbejder i tråd med vores værdier - som f.eks. kontroversielle våben, tobak og gambling. I vores nyeste investeringsfond ’Globale Aktier Basis’ vælger vi også fossile brændstoffer fra.

Globale Aktier Basis tager ansvarlighed til et nyt niveau

I vores nye investeringsfond, Globale Aktier Basis, sætter vi barren endnu højere end tidligere. Investeringsfonden er til dig, der sætter bæredygtighed og ansvarlighed først, når du investerer dine penge. Her investerer du nemlig udelukkende i store virksomheder, som er blandt de 10% mest bæredygtige inden for deres felt.

Bliv klogere på Globale Aktier Basis

Vil du investere mere bæredygtigt?

Har du brug for gode råd til, hvordan du investerer mere bæredygtigt, så er du velkommen til at booke et møde hos en af vores dygtige investeringsrådgivere. Vi vil altid gerne hjælpe dig med at finde ud af, hvordan din portefølje kan blive mere ansvarlig.

Sjov ved bordet

Få danmarks bedste lønkonto

Fordi du er medlem af IDA, kan du få noget så sjældent som 3% på din lønkonto.

Tre unge studerende

Gør din studietid sjovere

Som medlem af IDA kan du få masser fordele med Danmarks bedste studiekonto - bl.a. lønkonto med høj rente og en billig kassekredit.

Par ved rød bil

Lån billigt til en ny bil

Hos Lån & Spar får du et af Danmarks absolut billigste billån. Og som medlem af IDA, får du ekstra god rente. Læs mere og prøv bilberegneren.

Par sidder foran PC

Skift til en bank, vi ejer i fællesskab

IDA er en af de mere end 50 faglige organisationer og foreninger, som ejer og. Derfor kan du få særlige fordele.